Skip to main content

Persoonilugu - Heli Kuuse

12. detsembril toimus kõrgkooli töötajate aastalõpu tänuüritus, kus jagati juba seitsmendat korda rändkarikarikaid "Aasta kolleeg" ja "Professionaalseim tugitöötaja". Lisaks jagati 2018. aastal välja esmakordselt "Aasta tegu", "Aasta akadeemiline kirjutaja", "Aasta kirjutaja" ja "Aasta vedur" rändkarikad. Karika juurde kuulub traditsiooniliselt ka nimeline ja graveeritud kruus, mis on kujundatud kunstnik Kersti Kõrsmaa poolt.

2018. aasta "Aasta kolleegi" tiitli sai Lilian Ruuben. "Professionaalseimateks tugitöötajateks" valiti Agnes Pärnamägi ja Rister Levit. "Aasta veduriks" valiti Kristi Puusepp. "Aasta akadeemiliseks kirjutajaks" osutus Marika Merits ja "Aasta kirjutajaks" Heli Kuuse. "Aasta teoks" valiti magistriõppe avamine.

Loe intervjuud "Aasta kirjutaja" Heli Kuusega!

Heli Kuuse
hambatehniku õppekava juht, õppejõud-lektor
Töötab Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis alates 22. august 2011

1. Said 12. detsembril kõrgkooli töötajate aastalõpu tänuüritusel 2018. aasta kirjutaja rändkarika. Mida tunnustusest arvad?
See, et osutusin valituks oli väga meeldiv. Ma ei kirjuta sellepärast, et midagi saada. Ma kirjutan sellepärast, et mulle meeldib kirjutada ja mul on endal midagi anda.  

2. Mis paneb Sind kirjutama? Kust ideid ja teemasid ammutad? Kas ja keda oma artiklite kirjutamisse kaasad?
Mind paneb kirjutama minu töö sisu tulemus Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis. Mulle meeldib väga minu töö ja need, kes mind tunnevad, need seda ka juba teavad. Artiklite teemasid ei ole vaja välja mõelda, teemad tulevad minuni töö kaudu. Kirjutan sellest, mis hambatehnika erialal toimub, mida teeme, kus käime ja mida mujal maailmas näeme. Olen üksi kirjutaja. Sisulisi kaasamisi kirjutamise juures ei olegi olnud. Vahel näitasin oma artikli mustandit ühele hambatehnikule ja küsisin nõu pealkirja osas.

3. Kuidas leidsid tee õppejõu ametini ja mis Sulle oma töö juures enim meeldib?
Olen töötanud hambatehnikuna 10 aastat. Esimesed aastad sellest ajast töötasin sakslaste poolt üles ehitatud hambalaboratooriumis, kus õppisin lisaks erialastele oskustele ka distsipliini, suhtlemist, suhtumist ja  probleemsete olukordade lahendamist. Mul oli väga hea mentor, kellelt õppisin väga palju, seda kuidas teha täpsemaid sooritusi kui ka seda, kuidas õpetada. Ühel hetkel olin otsustanud. Minust saab eriala õppejõud, sest ma tahan nii. Võtsin vastu teadliku otsuse, et lähen õppima ja õpin õppejõuks. Õppimine kestis viis aastat ja ma väga loodan, et minu õppimine veel jätkub.

Mulle meeldib minu töö juures kõik, mida minu ametijuhend sisaldab. Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis on väga ilus töökeskkond, minu ümber on positiivse mõtlemisega kolleegid. Minu amet pakub rohkelt arenguvõimalusi, mida rõõmuga kasutama olen asunud. Seda ikka selleks, et hambatehnika õppekava  saaks maksimaalselt areneda.

4. Missugused on Sinu hobid, mida Sulle meeldib vabal ajal teha?
Mulle meeldib õppida erinevaid keeli. Hiina keel on olnud minu jaoks kõige põnevam väljakutse just selle huvitava kõla tõttu ja norra keel on lausa võrratu. Põnevad ja imeilusad on gruusia keele tähestiku tähed, mida õppisin tundma ja kirjutama mitu päeva. Mängin natukene kitarri ja klaverit. Mediteerin ja loen palju. Meeldib väga vehklemine, sest seal peab keskenduma, et olla õigel hetkel täpne ja kiire. Kiirus on tehnilise täpsuse tulemus, mis tuleb läbi korduvate soorituste ja pühendumise. Pühendumisest sõltub paljude asjade tegelik tulemus.

5. Mis on elus kõige tähtsam?
Ma olen õnnelik inimene, sest ma ei pea mõtlema selle peale, mis on mulle kõige tähtsam. Kõik see, kes ma ise täna olen ja mida ma hetkel teen on mulle tähtis. Kõik need inimesed, kes on tulnud minu ellu ja on mulle midagi õpetanud, on mulle samuti väga tähtsad.