Persoonilugu - Ljudmila Linnik (2)

14. oktoobril toimub Estonia Kontserdisaalis Aasta Õpetaja gala "Eestimaa õpib ja tänab". Loe intervjuud kõrgkooli õenduse õppetooli õppejõu-lektori Ljudmila Linnikuga, kes on üks kõrgkooli poolt algatatud elustamis- ja esmaabikooltituse "Sinu käed päästavad elu" projektijuhtidest, mis on gala "Haridusasutuse aasta tegu" finalist.

Ljudmila Linnik
Õenduse õppetooli õppejõud-lektor
Töötab Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis alates 17. august 2015

1. Kõrgkooli EV100 projekt "Sinu käed päästavad elu" esitati 2018. aasta Õpetaja Gala "Haridusasutuse aasta tegu" kandidaadiks. Kas olid üllatunud?
Jah, olin meeldivalt üllatunud. Suur tänu selle emotsiooni eest! Olen tänulik ka sellepärast, et projekti juhendamisel õppisin juurde uusi teadmisi ja oskusi. Kindel on see, et projekti tegemisest tundsin naudingut ja rõõmu ning tegin seda tegevuse enda pärast, mitte millegi muu pärast.

2. Mis on projektist saadav kasu kõrgkooli jaoks?
Arvan, et projektil "Sinu käed päästavad elu" on kõrgkooli mitmekülgselt kasu.

Esiteks: projekt võimaldas üliõpilastel omandada eluks ja tööks vajalikke teadmisi, oskusi ja eetilisi tõekspidamisi, kuidas õpetada erinevas vanuses inimestele esmaabi ja elustamist. Projekti alguses tundsid üliõpilased ennast ebakindlalt ja isegi väikest hirmu. Kuna me analüüsisime iga koolituse läbiviimist ja üliõpilased lugesid juurde erinevaid allikaid, siis üha enam hakkasid nad tundma naudingut, rõõmu ja rahulolu õpetamisest. Edaspidi said nende kõige suuremateks motiveerijateks koolitatud inimeste tänusõnad, südamlikud kallistused ja käepigistused.

Teiseks: üliõpilaste kõrval olid alati meie kõrgkooli õppejõud, kes teadsid, kuidas üliõpilasi aidata ja toetada. Nemad tundsid üliõpilasi ja teadsid, kellel juba võib lubada kõike teha iseseisvalt ja kes vajab veel juhendamist. Selline situatsioon tekitas usaldusväärse ja sooja suhte õppejõu ja üliõpilaste vahel. Üliõpilased julgesid avaldada oma tundeid ja emotsioone ebaõnnestumise puhul, teades, et nad saavad alati õppejõult kasulikku nõu.

Kolmandaks: projekt motiveeris erinevate õppekavade õppejõude projektiga liituma ning seeläbi täiendasid nad oma teadmisi ja oskusi.

Neljandaks: projekt motiveeris nelja üliõpilast läbi viima uurimistöö teemal "Kuidas õpetada esmaabi erinevas vanuses inimestele?".

Viiendaks: projektis osalesid Ungari, Albaania, Türgi ja Leedu väliskülalised, kes said hindamatu kogemuse, õpetades erinevas vanuses Eesti inimesi erinevates piirkondades.

Lõppkokkuvõtteks: projekt näitas, et Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis on kõrgelt motiveeritud töötajad ja õppijad!

3. Mida arvad tunnustamisest üldiselt, kas ise saad piisavalt tunnustust?
Arvan, et tunnustus toetab töötajate pühendumust oma tööle ning on mõjus vahend pingutuse ja soovitud käitumise esile toomiseks. Jah, olen korduvalt saanud tunnustust nii üliõpilaste kui ka kooli juhtkonna poolt, mille eest olen väga tänulik. Aitäh!

4. Missugused on Sinu hobid?
Väga armastan pildistada. Teen seda igal vabal hetkel.

5. Mis on elus kõige tähtsam?
Minu pere ja pereliikmete tervis.