Skip to main content

Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis viidi läbi praktikaprotsessi hindamine

Tallinna Tervishoiu Kõrgkoolis viidi läbi praktikaprotsessi hindamine

Täna, 15. aprillil, olid Tallinna Tervishoiu Kõrgkooli töötajatel, üliõpilastel ja tööandjatel “Praktikaprotsessi tunnustamine kutse- ja kõrghariduses 2021” raames läbi viidud vestlused assessoritega, et anda ülevaade kõrgkooli praktikasüsteemist. Kõrgkoolist osalevad projektis viis õppekava: farmatseudi õppekava, optometristi õppekava, hambatehniku õppekava, erakorralise meditsiini tehniku õppekava ja ämmaemanda õppekava.

Kuigi vestluste täpsed tulemused selguvad alles mõne nädala pärast mai keskpaigas, siis juba täna jäi kõlama tunnustav vahetu tagasiside kõrgkooli esitatud materjalidele.

Kõrgkooli õppeprorektori Ulvi Kõrgemaal on peale vestluseid väga positiivne mulje. “Nii nagu ma ka assessoritele ütlesin olen oma kolleegide üle, kes selle protsessi ette võtsid, väga uhke. Ei ole kerge, niigi pingelisel ajal, võtta vabatahtlikult ette hindamisprotsess.”

“Tunne on hea. Me teeme iga päev oma tööd ja asjad toimivad, kuna oleme pidevas suhtluses nii õppurite kui ka tööandjatega ja saame neilt pidevalt tagasisidet,” tõi välja ka kõrgkooli praktikaspetsialist Age Saks.

“Ämmaemanda õppekava võtab võimalusel alati sellistest hindamistest osa, kus saame välist tagasisidet, et oma õppeprotsessi veel rohkem parendada kõikide osapoolte jaoks. Meie õppekavast moodustab praktika ligi 50% õppeajast ning seetõttu on see väga oluline. Vestlused assessoritega olid arutelu formaadis ja osalenud õppurite, juhendajate ja õppejõudude esmase tagasiside põhjal positiivse ja mõnusa atmosfääriga,” selgitas ämmaemanda õppekava juht Katrin Klein.

Praktikaprotsessi tunnustamissüsteemi eesmärgiks on ühtlustada koolide praktikaprotsessi toimivust, sh lähtuda praktika planeerimisel, elluviimisel, ülevaatusel ja parendamisel ühtsetest põhimõtetest ja kriteeriumidest.

Hindamisprotsessi läbinud koolid saavad kvaliteedimärgi, mis on tunnustus kutse- ja kõrgkoolidele kvaliteetse praktikasüsteemi loomise ja rakendamise eest. Kvaliteedimärgi väljastamise eesmärk on tunnustada kutse- ja kõrgkoole praktika korraldusega seonduvate tegevuste eest ning motiveerida koole praktikaga seotud arendustegevuste kavandamisel ja elluviimisel. Samuti taotletakse kvaliteedimärgi väljastamisega koolide teistele eeskujuks seadmist, parimate praktikate jagamist ning koolide praktikakorralduse kvaliteeti tõstmist. Kvaliteedimärgi saamiseks peavad koolile assessorite poolt antud hinnangud vastama nõutavale tasemele kolmes põhikriteeriumis – praktika planeerimine, praktika toimumine ning tagasisidestamine ja parendamine. Kui mõni kriteerium ei vasta nõutavale tasemele, siis kvaliteedimärki ei väljastata.

Suur tänu kõigile, kes on kõrgkooli praktikaprotsessi aastate jooksul arendanud ning aitäh tudengitele, tööandjatele ja kõrgkooli töötajatele, kes vestluste edukasse läbiviimisse panustasid!

Vestlusel osalenud ämmaemanda õppekava tudeng Marleen Rooveer: 
Vestlus oli väga positiivne. Kõik esitatud küsimused said vastatud ja üksteise poolt täiendatud. Tunnen, et me tõesti TTK esindajatena olime üks meeskond - kuulasime teineteist, toetasime ideid ja mõtteid. Suhtusime kõikidesse lugupidavalt ja avatult. Meeskonna tunne oli tugev ja koolivaim oli meiega kaasa. Isegi see ei kõigutanud ühist tunnet, et osalejad olid ka teistelt erialadelt, kellega me võib-olla ei olnud varem kokku puutunud. Meid sidus kool ja soov jagada oma praktikaprotsessi kogemusi.

Ka hindajad tõid selle välja, et oleme mõnus punt, kes on positiivsed ja kellega on tore vestelda. Tunnen, et kogu protsess oli pingevaba.

Praktikaprotsess on meie koolis väga hästi korraldatud, seda kinnitasid üliõpilased erinevatelt õppekavadelt ja vilistlane. Praktikaleprotsess algab juba teoreetiliste ja praktiliste oskuste õppimise ja omandamisega. Selge on see, et praktikale ei saa minna, kui üliõpilane ei ole õppimiseks panustanud. Praktikale saamis lävend ongi oluline nii õpilase, kooli, praktikabaasi ja klientide/patsientide huvides.